Publikacje, w których wykorzystane są doświadczenia i wyniki badań przeprowadzonych w Pracowni:

Wrońska J. (2011), Problemy i kontrowersje w badaniach nad dysleksją, artykuł nieopublikowany. Artykuł w wersji PDF

Wrońska J. (2011), Dysleksja. W: W. Pilecka (red.), Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży.  Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 354 - 365.

Wrońska J. (2009), Dysleksja i płeć. W: G. Krasowicz-Kupis (red.), Diagnoza dysleksji. Najważniejsze problemy.  Gdańsk: Wyd. Harmonia, 323 – 342.

Wrońska J. (2009), Pracownia Psychologii Dziecka. W: M. Kielar-Turska (red.), Studia nad rozwojem i wychowaniem. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Wrońska J., Nowak E. (2008), Inteligencja a płeć u dzieci z dysleksją. W: G. Krasowicz-Kupis, I. Pietras (red), Zrozumieć, żeby pomóc. Dysleksja w ujęciu interdyscyplinarnym. Gdynia: Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON, 22 – 30.

Wrońska J., Nowak E. (2007),  Dysgrafia – problemy diagnozy. W: M. Kostka-Szymańska, G. Krasowicz-Kupis, (red), Dysleksja – problem znany czy nieznany. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 93 – 99.

Wrońska J. (2005), Dysleksja, lateralizacja i płeć , Psychologia Rozwojowa, t. 10, nr 3, 157 - 166.

Wrońska J., Nowak E. (2004), Ryzyko dysleksji, Biuletyn Informacyjny Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Dysleksji, 29, 91 - 97.

 

Popularnonaukowe:

Stypuła A. (2014), Metoda projektów czyli mali badacze na start!, Monitor Prawny Dyrektora Szkolnego. Poznań: Wydawnictwo Raabe.

Stypuła A., (2011), Projekty badawcze z dziećmi w wieku przedszkolnym, Zeszyt 2 seria: Projekty badawcze, wydany w ramach programu „Mali Odkrywcy". Warszawa: Wydawnictwo  Fundacji Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.

Rais A., Stypuła A.  (2010), Od zaciekawienia do porozumienia – czyli co warto wiedzieć o komunikacji z dzieckiem, poradnik dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo  Fundacji Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.

Wrońska J. (2011),  Inteligencja to nie wszystko, Psychologia w Szkole, nr 2 (30), 61 - 69.

Wrońska J. (2011), Czy na pewno zaburzenie?, Psychologia w Szkole, nr 4 (32),  132 - 141.